Betul ke tanda putih kat kuku ni, orang suka kat kita? - Journey of life

Thursday, April 16, 2020

Betul ke tanda putih kat kuku ni, orang suka kat kita?

      Selalu dengar dulu-dulu. ' Eh, banyaknya tanda putih kat kuku kamu? Mesti ramai peminat ni! '

Hampeh! Dulu-dulu memang tak tahu. Main percaya je mitos tu kan. Hahahaha. Tapi sebenarnya korang tau tak kenapa kuku kita ada keluarkan warna putih-putih gitu?

Jom kita check it out!


Ni memang kuku ibuElly, tpi dah iolss ni sihat walafiat alhamdulillah, iolss edit la bagi kaler putih. Kihkih

APA SEBABNYA ADA BINTIK-BINTIK PUTIH DI KUKU NI YE? TANDANYA KITA SIHAT KE TIDAK?

  1. Tanda kekurangan zinc di dalam badan

    - Kekurangan Zinc di dalam badan boleh menyebabkan depresi
    - Lemah daya ingatan
    - Mudah dapat sakit
    - Luka lambat pulih
    - Pembengkakan prostat
    - Anemia
    - lemah penglihatan
    - hilang daya ingatan
      Haa tu yang ibuElly baca la. Ada betulnya juga kan? badan kita menunjukkan perubahan, bukan saja-saja tau. Ada sesuatu yang badan kita nak bagitahu. Yela badan kita bukan macam mulut murai ttu kan. Yang boleh inform kita kalau ada apa-apa jadi. Jadi dengan cara inilah badan kita cuba berkomunikasi dengan kita tau.

      ibuElly nak cerita pasal zink la sebenarnya. Hahah. Sebab sekarang ni ibuElly pun makan Zink ni. Memang sejak makan Zink ni kan, takde dah tau nampak kuku ibuElly ni putih-putih macam dulu-dulu. Pink-pink je sentiasa kukuku. Yummy!


Stok makan sendiri

      Apa yang membuatkan Zink Shaklee berbeza dengan Zink jenama lain di luar sana?

Zink dari Shaklee ni dirumus dari zink glukonat semulajadi yang bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zink yang mudah diserap oleh tubuh kita.

Zink sesuai untuk pengambilan jangka masa panjang. Ia berkesan tau dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh. Jadi takde la toksin-toksin ni bersarang lama dalam tubuh kita. Korang pun tau kan, toksin tak elok lama-lama di dalam badan. Lama-kelamaan dia akan merosakkan sel dan fungsi organ dalaman kita.

Apa manfaat zink ni ye untuk tubuh badan kita?

Mengaktifkan 200 jenis enzim : 
Zink ni berkebolehan menggabungkan DNA, RNA dan protein, seterusnya merangsang generasi sel. Kiranya macam dia bantu bagi sel ni cepat tumbuh balik. Ia juga mengaktifkan lebihh 200 jenis enzim di dalam tubuh kita untuk memelihara metabolisma gigi dan pertumbuhan para remaja.

Membentuk kolagen :
Membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.

Memperbaiki diabetes :
Membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.

Mempertingkatkan sistem imun :
Membantu pengeluaran kalenjar thymus. kalenjar ni dapat mempertigkatkan sistem imun atau antibodi badan dengan pengeluaran T cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit. Owh patutlah stok zink ni dah sold out kat HQ!

Mempercepatkan pemulihan luka :
cMempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, haa yang kalau lepas bersalin secara normal amhupun czer tu elok sangat la makan zink ni haa. Ia juga boleh memperbaiki alergi dan bintik di kulit. Hancurkan zink dan tabur ke atas luka untuk mempercepatkan lagi pemulihan luka tu tau. (tips bagus ni)

Memperbaiki masalah prostat :
Melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuh  keadaan kerap kencing. Kalau korang nak tau ibuElly memang sejak dari bangku sekolah lagi jenis kerap kencing. memang renyah weh tapi nak buat macam mana kan. Kalau tahan lagi la sakit. Patut lah sejak makan zink 3-4 bulan ni dah takde dah rasa kerap nak kencing! Kajian menunjukkan pengambilan harian zink dapat mengurangkan pembengkakan prostat dalam kadar 70%!

Kemampuan seks lelaki :
Pengambilan zink untuk jangka masa panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten, meninggikan kiraan sperma. Zink yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga.

Ovulasi wanita :
Wanita memerlukan zink untuk ovulasi. Zink juga membantu PENGUCUPAN UTERUS serta mengembalikan daya ketahanannya.

Memperbaiki radang kulit :
Kajian menunjukkan pengambilan zink sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat. Wow, ni iolss suka!

Mengekalkan deria bau :
Untuk mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif.

      Selain dari tu, ibuElly nak tegaskan yang zink ni memang sangat bagus kalau diambil oleh kaum lelaki. Sebab apa? 

Zink di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda daripada organ lain. Zink memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Defisiensi (pengurangan) yang serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra-matang dan keguguran rambut. Oleh yang demikian, zink amat diperlukan dari remaja hingga ke umur tua.

Jadi korang yang rasa nak cuba bantu badan korang baikpulih kesihatan diri sendiri, boleh cuba ambil zink dulu. Zink dalam produk Shaklee ni pun murah je weh tak mahal mana pun. Apalah sangat melabur untuk kesihatan diri kan. Emas yang berpuluh puluh ribn mampu, Shaklee yang puluh-puluh atau ratus-ratus takkan tak mampu. Hehehe

So korang rasa sekarang ni bintik-bintik putih pada kuku tu tanda ramai peminat ke? Korang fikir lah sendiri ye 


packaging lama


Jangan ingat barang tiruan pulak,. Shaklee tak pernah ada produk tiruan ok!

ibuElly agen Shaklee kawasan Ipoh Perak tau. Waktu PKP ni jangan la menaruh harapan tinggi nak produk cepat melainkan ibuElly memang ada ready stok produk tu. Hehe. Korang boleh contact ibuElly kat SINI tau. Jangan malu-malu ye. ibuElly makan nasi je. Tak makan orang. Hehe. Instagram ibuElly korang boleh tengok kat profile blog tau. kat facebook pun korangboleh cari ibuElly kat SINUN . Nak lagi? Ok2 boleh scroll page facebook juga tau kat SININ. Ok bye!
 
DAFTAR AHLI SHAKLEE ANDA DI SINI

No comments:

Post a Comment